Znak musi mieć związek z przedsiębiorstwem
Od przychodu z dzierżawy znaków towarowych można płacić 8,5-proc. ryczałt ewidencjonowany – orzekł NSA. Nie ma więc racji fiskus, który od dawna uparcie twierdzi, że są to przychody z praw majątkowych, a od nich trzeba zapłacić PIT według skali podatkowej (12 proc. lub 32 proc.)
Chcąc przyporządkować przychód ze sprzedaży znaku towarowego do właściwego źródła, należy wziąć pod uwagę również kwestię amortyzacji. Fiskus powinien uczynić to samodzielnie, a nie zrzucać problem na barki sądów – orzekł NSA
Sytuacja w mediach publicznych budzi pytania o prawa własności intelektualnej. W Telewizji Polskiej dwa nieuznające się wzajemnie ośrodki władzy korzystają z zarejestrowanego na spółkę oznaczenia
Czy opłata dla UK Intellectual Property Office za ochronę znaku towarowego na terenie Wielkiej Brytanii będzie importem usług? Czy taka opłata powinna być opodatkowana podatkiem u źródła?