Prostsze zasady nie dla wszystkich pożyczek
W zakresie ustalenia, czy: - w 2022 r. oraz ewentualnie w latach następnych w przypadku, gdy Wnioskodawca nie osiągnął i możliwe, że w następnych latach również nie osiągnie dochodu z działalności strefowej, a więc nie skorzysta z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, to czy może on skorzystać ze zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11n pkt 1 updop, - w przypadku
Dotyczy ustalenia, czy opisane korekty przeprowadzane przez Spółkę po zakończeniu roku w efekcie weryfikacji cen transferowych (tzw. etap outcome testing) dotyczące wartości transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi stanowią korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Brak możliwość zastosowania uproszczenia safe harbour w odniesieniu do pożyczki.
Czy w nabycie przez Wnioskodawcę Obligacji wyemitowanych przez Emitentów Rządowych lub Emitentów Korporacyjnych, skutkuje powstaniem obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11o ustawy o CIT oraz złożenia informacji o cenach transferowych, o której mowa w art. 11t tej ustawy, jeżeli nabycie tych Obligacji następuje na wtórnym rynku międzybankowym od podmiotów
Skutki podatkowe wypłaty opłat wyrównawczych.
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzać dokumentację cen transferowych z tytułu przesunięć majątkowych między hiszpańskim Oddziałem a polską Spółką, - czy wewnętrzne przesunięcia majątkowe lub WDT z polskiej siedziby na rzecz Oddziału hiszpańskiego skutkuję powstaniem przychodu z transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o podatku dochodowym
Czy Korekta Rentowności: - będzie podlegała w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów (tzw. podatek u źródła), a w związku z tym, czy Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek pobrać ten podatek na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT? - stosowana do wyrównania rentowności Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić korektę, o której
Skutki podatkowe przystąpienia do zagranicznego funduszu inwestycyjnego.
Pożyczkodawca, który udzielił firmie powiązanej pożyczki ze stałym oprocentowaniem, powinien sporządzić dokumentację cen transferowych oraz analizę porównawczą za okresy począwszy od początku 2019 r.
Ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym korekty dochodowości wynikające z tytułu partycypacji w modelu D. regulującym rozliczenia transakcji kontrolowanych podmiotów powiązanych Grupy A., a opartym na metodzie podziału zysku, stanowią korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy CIT i w konsekwencji, czy Spółka powinna uwzględnić podwyższenie lub obniżenie
W zakresie ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Czy w przedstawionych okolicznościach faktycznych Spółka zwolniona jest z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych mając na uwadze art. 11n pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Fundusze od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym zakresie
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
1. Czy planowana korekta dotycząca założonej dochodowości (rentowności) Spółki stanowi korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o podatku CIT? 2. Czy przychody bądź koszty rozpoznane na skutek korekty cen transferowych zgodnie z art. 11e ustawy o CIT stanowią odpowiednio przychody bądź koszty strefowe podlegające zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?
Wpływ Korekty Cen na podstawę opodatkowania, obowiązek udokumentowania Korekty Cen fakturą korygującą, wystawienie zbiorczej faktury korygującej w przypadku obniżki oraz podwyższenia ceny (korekty „in minus” i „in minus”), oraz moment ujmowania tych korekt.
Wpływ korekty rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zastosowaniem Korekty Cen.
Czy w zakresie przedstawionego zdarzenia przyszłego spełniony jest warunek konieczny do zastosowania wyłączenia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, określony w art. 11n pkt 1 lit. b ustawy o p.d.o.p. z uwagi na fakt niekorzystania przez Wnioskodawcę w danym roku ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o p.d.o.p. i nie wykazania w deklaracji
Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w związku z transakcją sprzedaży środków trwałych w 2022 r. stosownie do art. 11k ust. 1-2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeśli wartość sprzedaży środków trwałych była niższa niż 10 mln PLN.
Wniosek o wydanie interpretacji ind. dotyczący korekty cen transferowych, art. 11e updop.